Palín, 10 júl 2023 – Na mape Zemplína pribudol ďalší zrekonštruovaný most, ktorý umožní bezpečný a komfortný prejazd pre vodičov. Župa ukončila rekonštrukciu 13,8 metrov dlhého mosta medzi obcami Zemplínska Široká a Palín ešte v máji. Na moste stále platia obmedzenia.
Po novom moste pomalšie
Vodiči sa tešili, že z mosta pred Palínom zmizol semafor, no obmedzenia na ňom zostali. Dopravné značenie upozorňuje na práce na ceste, aj keď na moste nikto nepracuje a rýchlosť je znížená na 70 km/ hod. „Most pri Zemplínskej Širokej bol zrekonštruovaný, stavebná časť bola ukončená, most je sprejazdnený s obmedzeniami (znížená rýchlosť). Aktuálne beží kolaudačné konanie, sprejazdnený bez obmedzení bude po vydaní kolaudačného rozhodnutia Okresným úradom Michalovce,“ informovala portál naszemplin.sk Anna Terezková, hovorkyňa Košického samosprávneho kraja.
Starý most sa rozpadával
„Ide o ďalší most vo vlastníctve župy, ktorý bol vo veľmi zlom stavebno-technickom stave, až v 6. zo 7 stupňov. Roky zanedbávaná údržba vyústila do stavu, že sa v roku 2019 zrútila pravá rímsa mosta. Ide o most zo 60. rokov minulého storočia, ktorý od čias svojej výstavby nebol komplexne rekonštruovaný. Som rád, že sa nám podarilo vyčleniť z rozpočtu kraja 198-tisíc eur a vďaka tomu zrekonštruovať ďalší most na Zemplíne,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Nosnú konštrukciu jednopoľového mostu tvoria nosníky typu „Hájek“. Most bol počas svojej existencie rozširovaný z pôvodných 11 nosníkov o ďalších 7 nosníkov. Rekonštrukcia mosta prebiehala v dvoch etapách. Po odstránení mostného zvršku až po nosnú konštrukciu boli odbúrané dva krajné nosníky typu „Hájek“, ktoré boli nahradené železobetónovou časťou spriahnutou s pôvodnými nosníkmi. Následne bola zrealizovaná spriahajúca doska spolu s nadbetonávkou časti krídel. V ďalšom kroku bola zhotovená nová hydroizolácia mosta a betonáž železobetónových ríms. Práce zahŕňali aj osadenie nového odvodňovacieho systému a oceľových zábradľových zvodidiel.
Upravené bolo aj okolie mosta a koryto kanálu. V závere bola vozovka vedúca cez most potiahnutá novým asfaltovým kobercom a zhotoviteľ spevnil aj krajnice cesty.